صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

قایق پرنده برای سال 2025

قایق پرنده برای سال 2025

قایق پرنده برای سال 2025
دنیای‌خودرو: اخیراً کانسپتی آینده‌نگرانه بر روی وب‌سایت‌های خبری قرار گرفته که غوغایی بر پا کرده است. این وسیله عجیب در واقع یک قایق پرنده است که به وسیله سوخت هیدروژن به حرکت در‌می‌آید و بال‌های آن در زیر بدنه قرار گرفته است. این قایق پرنده که برای سال 2025 در نظر گرفته شده است Enkrano نام دارد و توسط جارون دیکسون، دانشجوی رشته طراحی دانشگاه موناش طراحی شده است.

این کانسپت 4 متر بالاتر از سطح آب به پرواز در‌می‌آید که سفر دریایی اقتصادی‌تری را به ارمغان می‌آورد ضمن اینکه آسیب کمتری به محیط‌زیست می‌زند. این قایق پرنده 36 متری، فضای مناسب برای شش سرنشین را دارد و به یاری سوخت هیدروژن می‌توان به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت بر فراز آبها دست یابد. طراحی ویژه دماغه باعث شده تا Enkrano بتواند موج‌هایی به طول 3.5 متر را بشکافد و به پیش بتازد.
کابین Enkrano به یاری پنجره‌های بزرگ، محیطی دلباز و روشن را برای سرنشینان پدید آورده است. طراح Enkrano در مورد طراحی کابین می‌گوید: «طراحی کابین بخش مهمی از پروژه بود چرا که سرنشینان این قایق پرنده ممکن است خانه خود را رها کرده باشند و بخواهند در Enkrano زندگی کنند.»
یک موتور الکتریکی می‌تواند در مناطق ساحلی که ارتفاع آب کم است مورد استفاده قرار گیرد. سلول سوختی هیدروژن نیرو بخش موتورهای جت و تجهیزات الکتریکی کابین است. 
دیکسون در مورد وسیله نقلیه ابداعی‌اش می‌گوید: «بشر همواره در حال اندیشیدن به راه‌های جدیدی برای سفر و اصلاح زندگی پر جنب و جوشش است. این ایده متفاوت و آینده‌نگرانه شاید روزی تحقق پیدا کند. این کانسپت، قابلیت‌های یک هواپیما را با راحتی و آسایش یک کشتی تفریحی لوکس تلفیق کرده است و شاید روزی برسد که انسان‌ها ترجیح دهند در Enkrano زندگی کنند تا خانه خودشان! خطوط تیز و پروفیل کشیده بدنه، Enkrano را به سوپراسپرت آب‌ها تبدیل کرده است!»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد