صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

Most Wanted

تعقیب و گریز با سوپر اسپرت‌ها

تعقیب و گریز با سوپر اسپرت‌ها
 تصور کنید با یک لامبورگینی اونتادور در حال فرار از دست پلیس‌های خشمگینی هستید که سوار بر دوج‌های چارجر دنبالتان هستند. حالا دیگر می‌توانید بدون پرداخت پول سوار بر مدرن‌ترین خودروهای اسپرت دنیا شوید. از انواع پورشه‌ها گرفته تا انواع ب‌ام‌وها. طرفداران تیفوسی سری بازی‌های خودرویی Need For Speed می‌توانند خوشحال باشند که نسخه جدید Most Wanted‌ عرضه شده است. شرکت معروف EA که از سال 1994 به این سو با مجموعه جنون سرعت دل از دوست‌داران خودرو برده است، اکنون پس از 18 سال با یک برنامه ویژه آمده است.    به ادامه مطلب بروید

سال 2005 بود که نخستین سری تحت تعقیب از سوی EA منتشر شد. بازخورد موفقیت بازی، عالی بود. تا آن زمان یک بازی باکیفیت که داستان گیرایی داشته باشد و طی آن بتوان با خودروهای مدرن از چنگ پلیس‌ها بگریزد، دیده نشده بود. «موست وانتد» چنان موفق بود که بسیاری از عاشقان بازی را به عاشقان خودرو تبدیل کرد. 
آیا پس از 7 سال نسخه جدید این بازی هم‌چنان می‌تواند طرفدارانش را میخکوب کند؟ شرکت EA بعد از اقبال خوبی که در همکاری با تیم مهندسی Criterion در بازی تمام پلیسی Hot Pursuit داشت، تصمیم گرفت بار دیگر یک پروژه مشترک را با آنها اجرا کند. 
به گفته مدیر اجرایی شرکت، روند بازی جدید با نسخه قبلی تفاوت خاصی نمی‌کند بنا بر این کسانی که جدیداً‌ به دنیای نید فور اسپید پیوسته‌اند می‌توانند بدون نگرانی با آن ارتباط برقرار کنند. مثل قبل، بازیکن می‌تواند خودروی مورد نظرش را انتخاب کند و طی مراحلی آن را ارتقا بدهد. مسابقات نیز مانند قبل شامل سرعت با خودروهای هم‌کلاس و تعقیب و گریز است. اما چیزی که در این میان دچار تغییر و تحول شده است، سبک عملکرد پلیس‌های بازی است. ما سعی کرده‌ایم با بهبود هوش مصنوعی بازی کاری کنیم که واکنش خودروهای پلیس مثل دنیای واقعی باشد. غافلگیری مضنون ایده‌ای است که بازیکن را به شدت سورپرایز می‌کند. تاکتیک‌های جدیدی که نیروهای ضربت برای دستگیری انجام می‌دهند بی‌اندازه هوشمندانه و واقعی است. 
مانند نسخه قبلی در تحت تعقیب 2012 نیز همان لیست سیاه 10 نفره را می‌بینیم. اگر یادتان باشد محیط بازی در شهری به اسم Rockport انجام می شد. محیط بازی جدید Fairhaven نام دارد. یکی از نکات جدید این بازی که شاید پیش‌تر در نسخه‌های قبلی دیده نشده بود، انتخاب مسیر دلخواه توسط خود راننده است. در مدل‌های قبلی مسیر از پیش مشخص‌شده‌ای توسط کامپیوتر تعیین می‌شد. اما حالا این کاربر است که می‌تواند بر حسب توانایی خود از مسیرهای‌ میان‌بر استفاده کند. ایده ابتدایی و نه چندان حرفه‌ای این پدیده قبلاً به صورت آزمایشی در Challengهای بازی Carbon نیز دیده شده بود. هم‌چنان می‌توان از برخورد با بیلبوردهای بزرگ، عبور از فروشگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها به منظور متوقف کردن پلیس‌ها استفاده کرد. 
گاراژ یا پناهگاه بازی چندی است که به اسم AutoLog شناخته می‌شود. در اتولاگ جدید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از نحوه بازی و میزان دقت راندن به کاربر داده می‌شود. شرکت طراحی‌کننده درباره موتور گرافیکی بازی از صفات عمیق، واقعی و لدت‌بخش استفاده کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد