صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

سوپر اسپرت

عبور دومین بوگاتی از ایران

عبور دومین بوگاتی از ایران
دنیای خودرو- محمدحسن رزاقی: بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، تصاویری از بوگاتی ویرون در ایران منتشر شد. نمی‌گوییم اولین بوگاتی ویرون! چون تا قبل از ورود این خودرو به ایران، در حدود دو سال پیش یک دستگاه بوگاتی ویرون مشکی - قرمز نیز وارد ایران شده بود. اولین بوگاتی ویرون از کشور امارات به گمرک شهید رجایی بندرعباس رسیده بود. این خودرو می‌بایست به کشور روسیه منتقل می‌شد. به همین خاطر چند روزی در یکی از انبارهای گمرک شهید رجایی نگهداری شد. این بوگاتی به کشور روسیه ارسال شد اما تا مدت‌های طولانی شایعاتی کذب در مورد ورود این خودرو به صورت پلاک ملی و گذرموقت شنیده می‌شد اما دومین بوگاتی ویرونی که وارد ایران شد از طریق راه زمینی در برخی از شهرهای کشور رویت شده است.

بالاخره ویرون در انزلی
اواخر هفته گذشته بود که یک تصویر از بوگاتی ویرون قرمز رنگ بر روی تریلی حمل خودرو در اینترنت منتشر شد. در قسمت پایین این تریلی نیز یک دستگاه لندکروز GX با پیشرانه شش سیلندر و یک دستگاه مرسدس‌بنز Gکلاس قرار داشت. مقصد نهایی این تریلی، گمرک بندر انزلی بود. روز چهارشنبه 23 آذرماه بود که تریلی خودروبر وارد گمرک بندر انزلی شد. با انجام کارهای اداری، بوگاتی ویرون استارت خورد و از روی کامیون پایین آمد. حتی تصور دیدن بوگاتی ویرون برای بسیاری از مردم امکان‌پذیر نیست! اما لحظه پایین آمدن خودرو از ریل تریلی برای بسیاری از افرادی که در محوطه تحویل بار بودند، هیجان انگیز بوده است. 
بوگاتی ویرون به متصدی شرکت ترخیص خودرو تحویل داده شد. بعد از آن، خودرو به قسمت میانی گمرک انزلی برده شد و در میان کامیون‌های بزرگ روسی قرار گرفت. اما مگر می‌شود از یک خودروی چند میلیارد تومانی به این سادگی گذشت!؟ 
برای جلوگیری از نزدیک شدن مردم به بوگاتی ویرون، از نوارهای زرد رنگ استفاده شد اما باز هم فایده‌ای نداشت. حتی برخی از کارمندان گمرک نیز به همراه آشنایان از نوارهای زرد رنگ عبور کردند و مشغول عکس‌برداری از خودرو شدند. دقایقی بعد یک چادر بر روی خودرو کشیدند تا کمترین جلب توجه را داشته باشد.
راننده تریلی می‌گوید: از زمانی که خودرو را تحویل گرفتم تا زمانی که خودرو را تحویل دهم، نتوانستم  استراحت کنم. در برخی از مسیرها برای استراحت کوتاه‌مدت شاهد بودم که تعدادی از افراد از تریلی بالا می‌رفتند تا داخل بوگاتی ویرون را مشاهده کنند.
بوگاتی ویرون قرمز رنگ موردنظری که چند روزی در ایران میهمان بود، مدل 2008 بود. با اتمام کارهای اداری و ترخیص خودرو، بعد از چند روز استراحت در بندرانزلی، این خودرو سوار بر کشتی باری شد. طبق اطلاعات بدست آمده مقصد بعدی این خودرو شهر باکو در کشور آذربایجان است. البته احتمال می‌رود بعد از رسیدن بوگاتی ویرون به باکو این خودرو به کشور روسیه ارسال شود. زیرا بسیاری از ثروتمندان روسی برای خرید خودروهای لوکس و سوپراسپرت خود به کشور امارات می‌روند و برای رسیدن خودرو به روسیه از طریق راه‌های زمین باید از چند کشور عبور کرد.
چرا بوگاتی ویرون!
زمانی که خبر ورود بوگاتی ویرون در اینترنت منتشر شد، برخورد برخی از افراد کاملاً عجیب بود! البته این برخورد سرد را به حساب نداشتن علاقه آنها به خودرو و اتومبیل می‌گذاریم اما برای چندمین بار هم لازم دانستیم تا برخی از مشخصات فنی این خودروی گران‌قیمت را برایتان به چاپ برسانیم. بوگاتی ویرون موردنظر مجهز به پیشرانه 16 سیلندر است. 
آرایش این پیشرانه هشت لیتری به صورت Wشکل طراحی شده است. بوگاتی ویرون قادر است در6000 دور در دقیقه 1001 اسب‌بخار قدرت تولید کند. همچنین این پیشرانه در بین دورهای 2200 تا 5500 دور بر دقیقه می‌تواند 1250 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خودرو به همراه یک جعبه‌دنده هفت سرعته و وزن خالص 1888 کیلوگرم، می‌تواند در مدت زمان 2.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد. همچنین شتاب صفر تا 200 این سوپراسپرت فرانسوی در مدت زمان 7.3  ثانیه صورت می‌گیرد. در ضمن 16.7 ثانیه زمان نیاز دارید تا از حالت سکون به سرعت 300 کیلومتر دست یابید. این یک خودروی مسابقه‌ای نیست، این خودروی شهری است که خرید آن برای هر شخصی امکان‌پذیر نخواهد بود. بوگاتی ویرون‌های مدل 2008 قیمتی در حدود یک میلیون و 500 هزار دلار دارند. همچنین مدل‌های 2009 آن قیمتی مابین یک میلیون و هفتصد هزار دلار تا دو میلیون دلار دارند. البته مدل‌های جدید بوگاتی ویرون قیمتی بیش از اینها دارند. 
در پایان، از محسن محبوبی جهت ارسال تصاویر تشکر می‌کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد