صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

رویای جدید سانگ یانگ


SIV-1 ؛ رویای جدید سانگ یانگ

نمایشگاه ژنو 2013: بعد از معرفی مفهومی 2درب XIV-2 و همچنین نسخه هیبریدی آن، حالا سانگ یانگ به فکر مدل های 4درب آن افتاده که دیگر نه با نام XIV بلکه با نام SIV-1 شناخته شده و می رود تا آغازگر نسل جدیدی مفهومی ها در خانواده سانگ یانگ باشد . . .

SsangYong SIV-1 concept

SsangYong SIV-1 concept

مفهومی SIV-1 که نام آن از حروف ابتدایی Smart Vehicle Interface گرفته شده، را می بایست در کلاس کراس اورهای متوسط قرار داد که البته همانند سایر مفهومی های سانگ یانگ علی رغم ظاهر خاصش که از محصولات حال حاضر کمپانی به مراتب بهتر و شکیل تر است، فعلا هیچ امیدی به دیدن آن در خط تولید سانگ یانگ نیست.

SsangYong SIV-1 concept  SsangYong SIV-1 concept  SsangYong SIV-1 concept 

طول و عرض و ارتفاع SIV-1 به ترتیب معادل 4.5 و 1.88 و 1.64 متر بوده و فاصله محوری آن نیز به 2.7 متر میرسد. پیشرانه پیشنهادی سانگ یانگ برای این کراس اور به دو موتور چهار سیلندر خلاصه می شود؛ یکی 1.6 لیتری دیزلی با توربوهای دوقلو که 150 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد و دیگری 1.6 لیتری توربو بنزینی با قدرت 205 اسب بخار و گشتاور 280 نیوتن متر. همچنین گیربکس SIV-1 می تواند از نوع شش سرعته دستی (و دوکلاچه) باشد.

برای صحبت کردن درباره طراحی SIV-1 اول ازهمه باید به فلسفه جدید Nature Born 3 Motion کمپانی اشاره کنیم که برای نخستین بار در اتوشوی فرانکفورت 2011 و با خلق مفهومی XIV به جهانیان معرفی شد. همین فلسفه در ساخت SIV-1 دوباره تکرار شده؛ قوس زیاد گلگیرهای عقب، خطوط بدون انحنای سقف، پهنای نسبتا اندک شیشه ها، بهره گیری از روکش های بسیار نازک بر روی شیشه ها و آینه های جانبی برای جلوگیری از یخ زدن آنها، استفاده از Mobile Auto System در کابین برای تشخیص موبایل و تبلت و انتقال داده ها به سیستم چندرسانه ای خودرو (یا بالعکس) از مشخصه های مهم SIV-1 خواهند بود.

SsangYong SIV-1 conceptSsangYong SIV-1 conceptSsangYong SIV-1 concept

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد