صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

ایربگ‌ airbag

ایربگ‌های پست مدرن!

ایربگ‌های پست مدرن!
 در مطلب امروز، قصد داریم انواع ایربگ‌های پست مدرنی که در یک مرکز تحقیقاتی، واقع در شهر گولا گولای آفریقای جنوبی ابداع شده و احتمالاً به زودی جایگزین ایربگ‌های سنتی می‌شود را بررسی کنیم و ببینیم در آینده شاهد چه نوع ایربگ‌هایی هستیم.

پف بگ!
در این سیستم، مقدار زیادی ذرت دانه شده در محفظه‌های ایربگ ریخته می‌شود و دور تا دور محفظه هم با المنت‌های گرمازا پوشانده می‌شود. به محض تصادف کردن خودرو، المنت‌های گرمازا فعال شده و مقدار زیادی پف فیل داخل ماشین ریخته می‌شود که ضربه‌های وارده بر راننده و سرنشینان را جذب می‌کند. از ویژگی‌های مثبت این سیستم جدید این است که تا رسیدن نیروهای امدادی، سرنشینان خودرو می‌توانند با خوردن پف فیل سرشان را گرم و دردشان را کم کنند!
پوشال بگ!
سال‌هاست در کولرهای آبی از پوشال استفاده می‌شود و این پوشال‌ها علاوه بر خنک کردن فضای کولر، خیلی هم نرم هستند و می‌توانند ضربه را تا درصد بالایی جذب کنند. با استفاده از پوشال در محل‌های حساس خودرو می‌توان با یک تیر، دو نشان زد. اول آنکه در تصادف‌ها، ضربه بسیار کمی به سرنشینان خودرو وارد می‌شود و دوم هم آنکه از این پوشال‌ها در سیستم خنک کردن خودرو استفاده می‌شود و کولر آبی ماشین با وجود آن همه پوشال، ماشین را چون فریزر خنک می‌کند!
آدم بگ!
از آنجا که فرزندان و بستگان بیشتر کارمندان این مرکز تحقیقاتی، بیکار بودند و کلاً نرخ بیکاری در گالا گولای آفریقا بالاست، مهندسان این مرکز با ابداع آدم بگ، هم ایمنی خودروها را بالا بردند و هم مشکل بیکاران را حل کردند. به این ترتیب که در هر خودرو، چند جوان بیکار را در محفظه‌های خالی ایربگ جا می‌دهند تا هنگام تصادف، جوانان موردنظر بیرون پریده و با بغل کردن سرنشینان جان آن‌ها را نجات دهند! لازم به ذکر است که با توجه به طرح انطباق جنسیت ایربگ با سرنشینان، پس از اجرای این طرح خودروها در دو نوع ایربگ زنانه و مردانه‌دار، به فروش می‌رسد!
ایر ژله!
درست است که ژله ذاتاً بسیار ترسو است و با مشاهده اولین کسی که می‌رود سر یخچال به لرزه می‌افتد، اما طبق تحقیقات دانشمندان این ماده غذایی قدرت انعطاف بالایی دارد و با استفاده از آن به جای ایربگ نتیجه بهتری می‌توان کسب کرد. تازه این حسن را هم دارد که شارژ مجدد آن، هزینه زیادی ندارد و نهایتاً با دو تا بسته ژلاتین، دو کیلو شکر و یک پارچ آب دوباره شارژ می‌شود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد