صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

قیمت جدید خودروها

قیمت جدید خودروها بر اساس اعلام شورای رقابت+جدول

 قیمت جدید خودروها بر اساس اعلام شورای رقابت+جدول
دنیای‌خودرو: شورای رقابت براساس شاخص تورم بخشی نیمه دوم سال ضوابط تعیین قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، پرشین خودرو: شورای رقابت براساس شاخص تورم بخشی نیمه دوم سال ضوابط تعیین قیمت های جدید خودرو را اعلام کرد.
به گزارش «پرشین خودرو»، عضو شورای رقابت گفت: برای تعیین قیمت جدید خودروها قیمت شهریور ملاک است و درصدی به عنوان تورم بخشی به آن اضافه می شود.
عیسی امامی افزود: به عنوان مثال برای پراید با احتساب ارز مبادله ای اگر قیمت آن در شهریور حدود 10 میلیون تومان بوده با 21 درصد افزایش 12 میلیون تومان خواهد بود.
وی تصریح کرد: این درصدها بر اساس دو نرخ ارز مبادله ای و آزاد استخراج شده که میزان آنها برای 5 خودرو که تولید بیشتری دارند روی سایت شورای رقابت قرار گرفته است.
عضو شورای رقابت گفت: بر اساس دستورالعمل موقت قیمت گذاری خودرو، خودروسازانی که از ارز آزاد استفاده کرده اند باید 35 تا 41 درصد و آنهایی که از ارز مبادله ای استفاده کردند 20 تا 25 درصد قیمت های خود را نسبت به شهریور افزایش دهند.
امامی با بیان اینکه مصوبه شورا را به دولت ابلاغ کرده ایم گفت: 21 روز کاری بعد از این اعلام موقت ضوابط قیمت گذاری قیمت نهایی اعلام می شود.
وی تاکید کرد: این مصوبه لازم الاجراست و در صورتی که خودروساز از آن امتناع کند برای هر خودرو تا 100 میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شده است.
شورای رقابت با اعلام وصول تورم بخشی مورد نظر از بانک مرکزی برای محاسبه قیمت جدید خودروها، میانگین درصد تغییر قیمت بهمن نسبت به شهریور امسال را برای خودروهای مختلف بر اساس نرخ دلار ازاد اعلام کرده است.
بر این اساس تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور برای پراید 131 با فرمان هیدرولیک 37.6 درصد تیبا با فرمان هیدرولیک 37.9 درصد پژو 405 slx 41.9 درصد، سمند lx - ef7 39.5 درصد و رانا 39 درصداست.
همچنین تورم بخشی بهمن نسبت به اول شهریور بر اساس ارز مبادله ای برای پراید 131 با فرمان هیدرولیک 21.3 درصد تیبا با فرمان هیدرولیک 20.8 درصد پژو 405 slx 17.9 درصد، سمند lx - ef7 20.8 درصد و رانا 22.9 درصد گزارش شده است.
قیمت های جدید
قیمت پراید 131 اس.ایکس در شهریور ماه 10 میلیون و 500 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 14.5 و 12.8 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 16 میلیون و 50 هزار تومان (با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
قیمت تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا در شهریور ماه 12میلیون و 858 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 17.7 و 15.5 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 19 میلیون و 290 هزار تومان ( با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
قیمت سمند اس.ای بنزینی در شهریور ماه 17 میلیون و 242 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 24 و 20.8 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 26 میلیون تومان ( با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
قیمت پژو 405 اس ال ایکس در شهریور ماه 16 میلیون و 647 هزار تومان بود که براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورمی بخشی، قیمت آن به ترتیب باید حدود 23.7 و 19.7 میلیون تومان باشد، در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 22.5 میلیون تومان (با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.
در همین حال، قیمت خودروی رانا در شهریورماه 15 میلیون تومان بود، حال قیمت آن براساس ارز آزاد و مبادله‌ای به علاوه تورم بخشی به ترتیب حدود 18.5 و 20 میلیون تومان می‌شود در حالی که قیمت این خودرو براساس جدیدترین تغییرات، 30 میلیون و 500 هزار تومان (با احتساب بیمه شخص ثالث و مالیات بر ارزش افزوده) است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد