صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

برندگان بهترین موتور (انجین) سال 2013

برندگان بهترین موتور (انجین) سال 2013

همانند سال گذشته، فورد توانست با شاهکار سه سیلندر 1.0 لیتری توربوی خود با تکنولوژی اکو بوست، مقام نخست بهترین پیشرانه سال و همچنین بهترین موتور زیر یک لیتر را بدست آورد. کمیته داوران قبلاً هم برای موتور 5 لیتری V10 ب ام و و 3 لیتری شش سیلندر با توربوی دوقلو و 1.4 لیتری TSI فولکس واگن در سالهای گذشته و در دو دوره متوالی برنده خود را تکرار کرده بود.

Ford’s 1.0 litre turbocharged three-cylinder EcoBoost

Ford’s 1.0 litre turbocharged three-cylinder EcoBoost


فیات دو سیلندر 875 سی سی TwinAir هم به عنوان برنده سال 2011 اکنون با بروز رسانی و استفاده از سوخت گاز طبیعی فشرده CNG در زیر گروه پیشرانه سبز مقام نخست را بدست آورد.
موتور تک توربوی 1.4 لیتری فولکس گلف MK7 نیز عنوان بهترین پیشرانه جدید را کسب کرده است. هر چند موتور دو توربوی قدیمی 1.4 لیتری هنوز در کلاس 1 تا 1.4 لیتری می تواند برنده باشد.

International engine of the year 2013 ford 1.0 ecoboost

International engine of the year 2013 ford 1.0 ecoboost


برای انتخاب بهترین موتور از لحاظ عملکرد در گروه بالای 4 لیتر، موتور 6.3 لیتری V12 فراری F12 برلینتا توانست از موتور 458 ایتالیا نیز پیشی بگیرد و البته اختلاف آن با مرسدس بنز 5.5 لیتری AMG نیز بسیار فاحش بود. مک لارن MP4-12C نیز با موتور 3.8 لیتری هشت سیلندر خود در گروه 3 تا 4 لیتری ها سلطه طولانی مدت موتورهای هشت سیلندر 4 لیتری ب ام و M Power را پایان داد.
International engine of the year 2013 mclaren International engine of the year 2013 porsche International engine of the year 2013 volkswagen
International engine of the year 2013 bmw International engine of the year 2013 audi International engine of the year 2013 vw
International engine of the year 2013 fiat International engine of the year 2013 ferrari International engine of the year 2013 bmw-psa

با این وجود بی ام دبلیو، دست خالی نمانده و موتور 2.0 لیتری آن با توربوی دوقلو در گروه 1.8 تا 2 لیتری ها در صدر قرار گرفته است. آئودی نیز موتور 5 سیلندر 2.5 لیتری خود را در صدر گروه 2 تا 2.5 لیتری ها می بیند. موتور 2.7 لیتری پورشه نیز در گروه 2.5 تا 3 لیتر انتخاب شده و موتور 1.6 لیتری توربو که مشترکا توسط BMW و پژو سیتروئن ساخته می شود در حضور رقبای تازه واردی از بنز و فورد و تویوتا و فولکس برای سال هفتم در صدر قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد