صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

ایمنی و آرامش خاطر با مرسدس بنز

ایمنی و آرامش خاطر با مرسدس بنز

چند روزی است که مرسدس بنز از فناوری جدید خود که ارتباط خودروها با یکدیگر است سخن می‌گوید،نام این فناوری car-to-x می‌باشد و قصد مرسدس بنز ایجاد رانندگی ایمن و آرامش خاطر رانندگان می‌باشد.

حال،مرسدس اعلام کرده است اولین خودروسازی است که از این تکنولوژی استفاده می‌کند.از طریق این سیستم خودروها در تماس با یکدیگر می‌باشند همچنین وضعیت ترافیک هم به راحتی به راننده نشان داده خواهد شد.

13c632_01.jpg.1280x0_q90

اما خودروها در تماس هستند یعنی چه؟مثلاً فرض کنید شما دارای این سیستم در ماشین خود هستید،ماشینتان خراب می‌شود یا خدایی ناکرده تصادف می‌کنید،حالا فرض کنید شب است و مه غلیظی جاده را فراگرفته است و راننده‌ها با سرعت به طرف شما می‌آیند(اما نگران نباشید)راننده‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند به سرعت از ایجاد تصادف در جلوی خود با خبر می‌شوند،بنابراین سرعت خود را کم می‌کنند و یا از بزرگراه یا جاده خارج می‌شوند یا حتی ممکن است لاین خود را عوض کنند.به همین سادگی شما در امان ماندید!(این سیستم از طریق اینترنت وضعیت آب و هوا و شرایط جاده هم از طریق سنسور های اطراف خودرو چک می‌کند)

    13c632_04.jpg.1280x0_q90 13c632_09.jpg.1280x0_q90

همچنین اگر شما می‌خواهید به محل کارتان بروید بهتر است از این فناوری کمک بگیر تا وضعیت ترافیک را به شما نشان دهد و بر اساس تشخیص خود می توانید بهترین و خلوت ترین مسیر را انتخاب کنید.

مرسدس به این فناوری خود امیدوار است و قصد دارد تمام خودروهایش را تا پایان امسال به این تکنولوژی تجهیز کند.این سیستم به یک تلفن هوشمند و نرم‌افزار Digital Drive Style که در گوشی نصب می شود نیاز دارد.

مرسدس هم اکنون به دنبال فناوری‌های مکمل با این سیستم می‌گردد تا کارایی آن بالاتر رود.به هر حال این فناوری می‌تواند به تحولی در زمینه خودروسازی بدل شود،اما باید بدانید این پایان راه نیست و پیشرفت تکنولوژی ادامه دارد…!)

نظرات 1 + ارسال نظر
شادمهر پنج‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 06:22 ب.ظ http://takeadetour.blogsky.com

سلام
ویژگی سودمندی است و نشان دهنده اهمیتی است که شرکت مذکور برای مصرف کننده قائل است.
ممنون از شما بابت درج این مطلب

خواهش میکنم وممنون از نظرشما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد