صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

SRT وایپر GT3-R مسابقه ای

SRT وایپر GT3-R مسابقه ای

بعد از معرفی نسخه های GTS ، تایم اتک و همچنین GTS-R حال نوبت به چهارمین عضو خانواده SRT وایپر رسیده؛ خودرویی با نام GT3-R که فقط و فقط در پیست ها می توان آنرا دید . . .

SRT Viper GT3-R

SRT Viper GT3-R

GT3-R با همکاری مشترک کمپانی آمریکایی Riley Technologies که هم خودروهای مسابقه ای تولید میکند و هم در مسابقات شرکت می کند، ساخته شده است. مهندسین برای این خودرو از پلتفرم ارتقا یافته GTS-R که سال گذشته میلادی توسط SRT برای شرکت در مسابقات 24 ساعته لمانز (در کلاس GTE Pro) و همچنین مسابقات لمانز آمریکا (ALMS) معرفی شد، استفاده کرده اند؛ حاصل کارشان به ساخت خودرویی 1295 کیلوگرمی ختم شده که در بدنه و کیت بدنه آن چیزی به جز فیبرکربن و فایبرگلاس و کولار (Kevlar) نمیتوان دید.

SRT Viper GT3-R

SRT Viper GT3-R

ویژگی های مهم GT3-R را باید در اسپلیتر زیر سپر جلو، دیفیوزر و باله قابل تنظیم عقب و همچنین تعلیق چهار حالته آن دانست؛ هرچند تصاویر کابین منتشر نشده اما SRT به مشتریانش قول داده که درون کابین به جز رول بار بدنه، سیستم ضدحریق و صندلی مسابقه ای با کمربند شش نقطه ای چیز دیگری نمی بینند!

به سراغ پیشرانه GT3-R برویم که همان موتور 8.4 لیتری V10 است اما باقدرت 680 اسب بخار و گشتاور 868 نیوتن متر که نسبت به مدل های استاندارد SRT وایپر به ترتیب 40 اسب بخار و 55 نیوتن متر بیشتر دارند؛ گیربکس آن نیز از نوع شش سرعتی ترتیبی Xtrac است.

هم اکنون سفارش GT3-R با قیمت حدودی 459,000 دلار آغاز شده که البته تحویل آن در اواخر پاییز 92 خواهد بود؛ مشتریان با این خودرو اجازه حضور در مسابقات مختلفی از جمله، FIA GT3 و USCR GT Daytona و مسابقات بین المللی پیرلی جی تی و … را خواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد