صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

هوندا فیت 2014، کم مصرف و روزآمد

هوندا فیت 2014، کم مصرف و روزآمد

خودروی هاچ بک جمع و جور جاز یا فیت هوندا اینک بزرگ‌ترین سری از تغییرات را در طول عمر خود از سال 2001 تاکنون جشن می‌گیرد. اینک این فرزند بالغ هوندا در نسل سوم می‌تواند با ویژگی‌های خاص و جذاب خود سری در میان رقبا بلند کند. مخصوصاً اکنون که دامنه حضور آن به ژاپن یا کشورهای جنوب شرقی آسیا محدود نیست و در آمریکا نیز حضوری فعال خواهد داشت و حتی در مکزیک نیز تولید خواهد شد.

2014 Honda Fit rs

2014 Honda Fit rs


همانگونه که پیش از این در عکسهای لو رفته از هوندا فیت جدید دیده بودیم، شکل بیرونی خودرو و سپرها و چراغهای بزرگ یادآور مدلهای 2012 همین خودرو اند و سیر تغییرات تویوتا پریوس را به یاد می‌آورند. اما پشت ماشین با شلوغی بیش از حد، ظاهراً از ولوو الهام گرفته شده است. طراحی بیرونی خودرو کاملاً از فرم تخم مرغی نسل اول فاصله گرفته و حالا با طرحی هیجان انگیز و تهاجمی با خطوطی عمیق بر روی بدنه مواجه خواهیم شد. این طراحی که اینک به عنوان زبان طراحی جدید هوندا و H دیزاین شناخته می‌شود، پیچیده تر از هر زمان دیگری به نظر می‌رسد. گرچه ممکن است فاقد ظرافت‌های یک طرح رقیب از اروپا باشد!


فضای داخل کابین از روی مدل کراس اوور کانسپت شهری هوندا اقتباس شده و بسیاری از کنترل‌های داشبورد و دکمه‌ها جای خود را به یک صفحه نمایش لمسی بزرگ با رابط کاربری مشابه گوشی‌های هوشمند داده‌اند. حتی کنترل های سیستم تهویه نیز لمسی شده اند.


هوندا جاز که در ژاپن و آمریکا با نام فیت عرضه می‌شود، اکنون در دو مدل بنزینی و هیبریدی تولید می‌شود. برای اولین بار، بهره گیری از یک کلاچ اسپرت دوگانه هوشمند (I-DCD) در کنار موتور بسیار سبک وزن و جدید و باتری‌های یون لیتیوم، توانایی‌های فنی این خودرو را به اوج رسانده‌اند. در حالت حرکت با نیروی صرفاً برق EV یا حرکت با نیروی موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری با چرخه اتکینسون با توان 134 اسب بخار و گشتاور 182 نیوتن متر و گیربکس هفت سرعته یا حرکت با مجموعه هیبریدی، بالاترین بازده از پیشرانه حاصل می‌گردد. مصرف سوخت 2.7 لیتری هوندا فیت در هر صد کیلومتر می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین جذابیتهای خرید این خودرو باشد. این مصرف سوخت، هوندا فیت را تبدیل به یکی از کم مصرف ترین خودروهای بازار می کند. در حالی که حتی مدلهای فعلی هایبریدی فیت اکنون 4.5 لیتر و تویوتا پریوس C هاچ بک 3.9 لیتر سوخت مصرف می کنند!


قیمت پایه این خودرو از 15 هزار دلار شروع و تا نزدیک 20 هزار دلار هم برای مدلهای فیت اسپرت با تمامی آپشنها بالا می‌رود. جزئیات بیشتر از این خودرو در ماه سپتامبر و در معرفی رسمی در ژاپن منتشر خواهد شد.
نظرات 1 + ارسال نظر
خرید وبمانی یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان: خرید وبمانی
لینک: http://www.PersianXchange.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد