صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو
صنعت خودرو

صنعت خودرو

ساخت وطراحی خودرو

کوروت C7.R یک ماشین برای مسابقه

»» کوروت C7.R یک ماشین برای مسابقه

در کنار کوروت Z06 2015، شورولت خودروی مسابقه‌ای کوروت C7.R را نیز در نمایشگاه خودروی دیترویت که چندی پیش برگزار شد در معرض نمایش گذاشت. این خودرو مراحل تحقیق و توسعه‌ آن همراه با Z06 انجام شده است. طبق اعلام شورولت، این دو خودرو نزدیک‌ترین ارتباط را بین دو کوروت ساخته شده برای مسابقه و جاده را در طی سال‌های دوران جدید با یکدیگر دارند، به گونه‌ای که سطح بی سابقه‌ای از مهندسی و قطعات را که شامل طراحی شاسی، تکنولوژی موتور و آیرودینامیک می‌باشد را به اشتراک می‌گذارند.

Chevrolet Corvette C7.R 2014

Chevrolet Corvette C7.R 2014


همانند گذشته، خودروی مسابقه‌ای و Z06 همان چهارچوب مبتنی بر آلومینیوم را خواهند داشت. هر چند، برای اولین بار، چهار چوب این دو خودرو در کارخانه‌ی Bowling Green کوروت ساخته خواهند شد. شاسی C7.R 40 درصد قوی‌تر از C6.R قدیمی می‌باشد.

Chevrolet Corvette C7.R 2014

Chevrolet Corvette C7.R 2014


اضافه کردن سیستم تزریق سوخت مستقیم به Z06 مهندسان کوروت را قادر می‌کند تا برای اولین بار پس از پایان دوره‌ی GT1 در سال 2009 یک خودروی مسابقه‌ای را عرضه نمایند. این سیستم بازدهی بالایی دارد، بنابراین بدون نیاز به توقف‌های زیاد به منظور سوخت گیری می‌تواند در مسابقات استقامتی با مسافت‌های طولانی تفاوت بزرگی را ایجاد کند.
استراتژی‌های آیرودینامیکی C7.R دقیقاً همانند C6.R می‌باشند که شامل رادیاتور کج شونده به جلو، کاپوت کاربردی و دریچه‌های هوا، و سیستم انتقال قدرت محور عقب و خنک کننده‌های دیفرانسیل می‌باشد. این دو خودرو استراتژی‌های مشابهی نیز در مورد افزایش خنک کنندگی و فشار محوری رو به پایین (Downforce) دارند، که شامل اسپلیتر جلو، پنل Rocker و کانال‌های خنک کننده‌ی ترمزهای جلو و عقب مشابه می‌باشد.

Chevrolet Corvette C7.R 2014

Chevrolet Corvette C7.R 2014


مطمئناً تفاوت‌هایی بین یک خودروی معمولی و مسابقه‌ای وجود دارد. خودروی C7.R از همان موتور C6.R استفاده می‌کند، زیرا قوانین GT حداکثر حجم موتور را به 5.5 لیتر محدود کرده، و القای اجباری (ارائه‌ی هوای فشرده به دریچه‌ی یک موتور احتراق داخلی) نیز ممنوع اعلام شده است، بنابراین موتور 625 اسب بخاری جدید Z06 قانونی نخواهد بود. سیستم تعلیق R باز هم به خاطر قوانین GT به منظور تطبیق با تایرهای مسابقه‌ای پهن‌تر و ترمزهای بزرگ‌تر اصلاح شده است.


در بحث آیرودینامیک، به جای دو کانال NACA در خودروی C6.R، در بالای بدنه و نزدیکی چرخ‌های عقب، C7.R دارای ورودی‌های در هر کدام از پنل های یک چهارم عقب و درست بالای کانال‌های ترمز می‌باشد، که با برقراری جریان هوا به خنک شدن transaxle و دیفرانسیل کمک می‌کند. همچنین، وجود دهانه‌ی بزرگ‌تر برای رادیاتور به تولید جریان هوای روان‌تر در طول باله‌ی عقب امکان داشتن هندلینگ و پایداری بهتر در سرعت‌های بالا را ایجاد می‌نماید. [دانلود ویدئو]
تیم Corvette Racing در سال 2014 با C7.R در مسابقات مختلفی شرکت خواهد کرد، که از پنجاه و دومین سری مسابقات Rolex 24 در دِیتونا آغاز می‌شود. این تیم در مسابقات جدید Tudor United SportsCar Championship که پس از ادغام American Le Mans Series و Grand-Am Rolex Sports Car Series به وجود آمده است نیز شرکت می‌کند. خودروی C7.R در کلاس GT Le Mans در بیش از 11 مسابقه در آمریکای شمالی شرکت خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود که این تیم در مسابقه‌ی 24 ساعته ی لو مانز در کلاس GTE Pro شرکت نماید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد